Zakres Robót, Odcinek C
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca Odcinka C zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- droga ekspresowa S-7 o nawierzchni betonowej;
- węzeł drogowy: „Tarczyn Południe”;
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich kategorii w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej;
- budowa dróg obsługujących przyległy teren (dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej, dojazdy do urządzeń technicznych);
Dokładny kilometraż drogi ekspresowej Odcinka C wynosi od km 21+737,56 do km 29+622,61. Projektowany Odcinek C charakteryzuje się następującymi parametrami:
- klasa techniczna - S
- prędkość projektowa Vp - 100 km/h
- ilość pasów ruchu: 2 x 2 x 3,5 m
- pas dzielący wraz z opaskami, stanowiący rezerwę pod trzeci pas ruchu - min. 12 m
- szerokość opaski - 0,5 m
- pas awaryjny - 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
- szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu - 32,5m (0,75 + 2,5 + 2 x 3,5 + 0,5 + 11,0 + 0,5 + 2 x 3,5 + 2,5 + 0,75) lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
- kategoria ruchu – KR 7
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne - 2,5 %
Parametry pasa technologicznego:
- szerokość - 3 m
- pochylenie poprzeczne - 5% - 10%
- konstrukcja nawierzchni - utwardzona na całej szerokości
- skrajnia pionowa - min. 3,5 m
Wykonawca ma obowiązek tak zaprojektować geometrię drogi, przede wszystkim w miejscach newralgicznych, tj. m.in. rampy drogowe, tarcze skrzyżowań, aby uwzględniała ona możliwości techniczne jej wykonania, czyli tak aby wartości minimalne i maksymalne określone w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne.
W związku z tym, po wybudowaniu drogi ekspresowej bezwzględnie muszą być zachowane parametry techniczne zgodne z warunkami technicznymi, tj.:
- największe dodatkowe pochylenie podłużne krawędzi jezdni,
- najmniejsze dodatkowe pochylenie krawędzi jezdni na odcinku o pochyleniu poprzecznym ≤ 2% rampy drogowej,
- minimalne wymagane pochylenie ukośne jezdni, tj. 0,7%,
- największy dopuszczalny przyrost przyspieszenia dośrodkowego działającego na pojazd,
- zachowanie przy zmianie kierunku pochylenia poprzecznego jezdni, pochylenia podłużnego osi i krawędzi jezdni większego od dodatkowego pochylenia podłużnego, nie mniej niż o 0,2%.
- Na każdym pasie ruchu drogi ekspresowej należy zapewnić widoczność na zatrzymanie pojazdu przed przeszkodą na jezdni dla prędkości miarodajnej Vm=120km/h.
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Węzeł „Tarczyn Południe”
Łącznica nr 1 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 24+414,17 i przebiegać nad drogą ekspresową.
Przejazd WD-21
Ul. Warszawska będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 22+513,05 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Przejazd WD-24
Ul. Główna (droga powiatowa nr 2837W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 23+686,45 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp=60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x3,5 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WD-26a
Ul. Pawłowicka (droga powiatowa nr 2851W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 25+275,99 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp=60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x3,5 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WD-28
Droga gminna będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 26+579,65 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Kładka KP-29
- Kładka dla pieszych bez zapewnienia ruchu rowerowego, zlokalizowana w km ok. 27+982
- Szerokość całkowita – 3,5 m
- Szerokość użytkowa – 3 m
Przejazd WD-30
Ul. Spacerowa będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 29+351,60 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=30km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Drogi lokalne i obsługujące przyległy teren
(dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej, dojazdy do urządzeń technicznych).
Drogi obsługujące przyległy teren bez mijanek
- łączna orientacyjna długość ok. 8 km
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30,40 km/h
- szerokość jezdni - 5 m – 7 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m – 1,00 m
- kategoria ruchu - KR1 - 3
Drogi obsługujące przyległy teren z mijankami
- łączna orientacyjna długość ok. 1 km
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- szerokość jezdni - 3,5 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR1
- mijanki - w odstępach max 250 m
- długość mijanki - 25 m
- szerokość mijanki - 2 m
- skos wjazdowy - 1:2
- skos wyjazdowy - 1:2
Poniżej zamieszczamy arkusze Projektu Zagospodarowania Terenu przedłożone przez Wykonawcę w ramach dokumentacji załączonej do wniosków o wydanie decyzji ZRiD. Uprzejmie informujemy, iż ze względu na trwające postępowanie administracyjne w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, rozwiązania projektowe przedstawione na przedmiotowych arkuszach mogą jeszcze ulec zmianie. W razie pytań, prosimy o kontakt z biurem Inżyniera Kontraktu: tel. 500 288 737, e-mail: biuro.S7@suezpolska.pl
- Plan orientacyjny - Odcinek C ZRID 1
- Plan orientacyjny - Odcinek C ZRID 2
- Plan orientacyjny - Odcinek C ZRID 3
- Plan orientacyjny - Odcinek C ZRID 4
Zadanie 1:
- S7C_301_II_ZRID1_2-01-Syt
- S7C_301_II_ZRID1_2-02-Syt
- S7C_301_II_ZRID1_2-03-Syt
- S7C_301_II_ZRID1_2-04-Syt
- S7C_301_II_ZRID1_2-05-Syt
- S7C_301_II_ZRID1_2-06-Syt
- S7C_301_II_ZRID1_2-07-Syt
Zadanie 2:
- S7C_301_II_ZRID2_2-01-Syt
- S7C_301_II_ZRID2_2-02-Syt
- S7C_301_II_ZRID2_2-03-Syt
- S7C_301_II_ZRID2_2-04-Syt
- S7C_301_II_ZRID2_2-05-Syt
- S7C_301_II_ZRID2_2-06-Syt
- S7C_301_II_ZRID2_2-07-Syt
Zadanie 3:
Zadanie 4: