Zakres Robót, Odcinek A
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca Odcinka A zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- droga ekspresowa S-7 o nawierzchni betonowej;
- węzły drogowe: „Zamienie”, „Lesznowola”;
- Obwód Utrzymania Drogi (OUD) „Zamienie” z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi oraz infrastrukturą dla właściwego funkcjonowania OUD.
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich kategorii w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej;
- budowa dróg obsługujących przyległy teren (dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej, dojazdy do urządzeń technicznych);
Dokładny kilometraż drogi ekspresowej S-7 Odcinka A wynosi od km 0+300 do km 6+936,10. Projektowany Odcinek A, charakteryzuje się klasą techniczną S oraz prędkością projektową: 100 km/h.
Ilość pasów ruchu w poszczególnych fragmentach Odcinka:
W przypadku przekroju poprzecznego drogi głównej – szerokość pasa ruchu nie zostanie zaprojektowana mniejsza niż 3,5 m, z uwzględnieniem obowiązujących warunków technicznych.
Początek Odcinka A (km 0+468,48) zostanie dowiązany do przekroju istniejącej drogi (łączny przekrój: 4 x 2, w tym jezdnie główne 2 x 2 oraz dwie jezdnie zbierająco-rozprowadzające o przekroju poprzecznym jak łącznica P2).
Fragment od węzła Lotnisko – km ok. 1+400:
- jezdnia wschodnia: 3 pasy ruchu, przy czym na odcinku rozpoczynającym węzeł Lotnisko: dwa pasy oraz podwójny pas wyłączania na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą o przekroju poprzecznym jak łącznica P3, ze zmniejszeniem o jeden liczby pasów ruchu na jezdni drogi.
- jezdnia zachodnia: 2 pasy ruchu, w przypadku strony zachodniej: jezdnia zbierająco-rozprowadzająca o przekroju poprzecznym jak łącznica P3.
W km ok. 1+400 rozpocznie się dodatkowy ukośny pas ruchu o charakterze łącznicy, umożliwiający wyjazd z jezdni zachodniej i wjazd na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą, o przekroju poprzecznym jak łącznica P1 z opaską o szerokości 0,5 m, rozpoczynający się równoległym pasem wyłączania w ciągu jezdni zachodniej i przechodzący płynnie w trzeci pas ruchu po lewej stronie jezdni zbierająco-rozprowadzającej.
Fragment od km ok. 1+400 do węzła Zamienie, trasa główna charakteryzuje się:
- jezdnia wschodnia: 3 pasy,
- jezdnia zachodnia: 2 pasy,
- strona zachodnia: jezdnia zbierająco-rozprowadzająca o przekroju poprzecznym trzypasowym, z pasem awaryjnym i opaską jak dla łącznicy P3.
Fragment od węzła Zamienie:
- jezdnia wschodnia: 3 pasy, nie licząc pasów wyłączania i pasów włączania,
- jezdnia zachodnia: 2 pasy, przy czym na odcinku kończącym węzeł Zamienie: 5 pasów (2 + 2 + 1), w tym dwa następujące po sobie odcinki równoległego względem krawędzi jezdni drogi pasa włączania,
- strona zachodnia: jezdnia zbierająco-rozprowadzająca o przekroju poprzecznym jak łącznica P3, nie licząc pasów wyłączania, pasów włączania i obszaru przeplatania pomiędzy łącznicami nr 3 i nr 2, tym samym zwiększając liczbę pasów ruchu o jeden.
Fragment od węzła Zamienie do węzła Lesznowola: 2 x 3 x 3,5 m.
Fragment od węzła Lesznowola:
- jezdnia wschodnia: 3 pasy, nie licząc pasów wyłączania i pasów włączania,
- jezdnia zachodnia: 3 pasy, nie licząc pasów wyłączania i pasów włączania z jezdni zbierająco-rozprowadzającej,
- strona zachodnia: jezdnia zbierająco-rozprowadzająca o przekroju poprzecznym jak łącznica P1, nie licząc pasów wyłączania, pasów włączania i obszaru przeplatania pomiędzy łącznicami nr 2 i nr 3, tym samym zwiększając liczbę pasów ruchu o jeden.
Fragment od węzła Lesznowola do końca Odcinka A (km 6+936,10): 2 x 3 x 3,5 m.
Na poziomie Projektu organizacji ruchu zostanie skoordynowany projekt budowy odcinka A z projektem budowy odcinka B, pod kątem zmiany przekroju od km 6+989 z 2 x 3 x 3,5 m na 2 x 2 x 3,5 m.
Pozostałe parametry projektowanej drogi ekspresowej:
- pas dzielący wraz z opaskami - min. 5 m
- szerokość opaski - 0,5 m
- pas awaryjny - 2,5 m
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
- szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu - 32,5m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
- kategoria ruchu – KR 7
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne - 2,5 %
Pas technologiczny zostanie zaprojektowany i wybudowany wyłączenie w miejscach, gdzie nie stwierdza się ciągłości dróg obsługujących przyległy teren, w celu zapewnienia dojazdu służbom utrzymującym drogę ekspresową oraz służbom ratowniczym jako dojazd awaryjny. Parametry pasa technologicznego:
- szerokość - 3 m
- pochylenie poprzeczne - 5% - 10%
- konstrukcja nawierzchni - utwardzona na całej szerokości
- skrajnia pionowa - min. 3,5 m
Wykonawca ma obowiązek tak zaprojektować geometrię drogi, przede wszystkim w miejscach newralgicznych, tj. m.in. rampy drogowe, tarcze skrzyżowań, aby uwzględniała ona możliwości techniczne jej wykonania, czyli tak aby wartości minimalne i maksymalne określone w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne.
W związku z tym, po wybudowaniu drogi ekspresowej bezwzględnie muszą być zachowane parametry techniczne zgodne z warunkami technicznymi, tj.:
- największe dodatkowe pochylenie podłużne krawędzi jezdni,
- najmniejsze dodatkowe pochylenie krawędzi jezdni na odcinku o pochyleniu poprzecznym ≤ 2% rampy drogowej,
- minimalne wymagane pochylenie ukośne jezdni, tj. 0,7%,
- największy dopuszczalny przyrost przyspieszenia dośrodkowego działającego na pojazd,
- zachowanie przy zmianie kierunku pochylenia poprzecznego jezdni, pochylenia podłużnego osi i krawędzi jezdni większego od dodatkowego pochylenia podłużnego, nie mniej niż o 0,2%.
- Na każdym pasie ruchu drogi ekspresowej należy zapewnić widoczność na zatrzymanie pojazdu przed przeszkodą na jezdni dla prędkości miarodajnej Vm=120km/h.
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Droga Powiatowa nr 2841W (WD-3):
- klasa – Z
- prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 2
- szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 5
Droga Powiatowa nr 2841W (ul. Postępu i Karczunkowska w obszarze ronda nr 3 i ul. Postępu w obszarze węzła Lesznowola):
- klasa – Z
- prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- szerokość jezdni – 6 m
- KR – 5
Droga Powiatowa nr 2841W (ul. Postępu w obszarze węzła Lesznowola
- klasa – Z
- prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- szerokość jezdni – 6 m
- KR – 5
Jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca (od węzła Lotnisko do węzła Zamienie):
- prędkość projektowa Vp – 80 km/h
- szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + pasy włączeń i włączeń oraz odcinek przeplatania
- szerokość opaski wewnętrznej – 0,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 1,0 m
- pobocza gruntowe – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 7
Węzeł „Lesznowola”
Projektowana droga wojewódzka DW 721 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 5+977,14 i przebiegać nad drogą ekspresową.
Droga wojewódzka nr 721 (WD-6)
- klasa – G
- prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 2
- szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,25 m
- kategoria ruchu – KR 5
Jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca
- prędkość projektowa Vp – 60 km/h
- szerokość pasów ruchu – 4,5 m, 2x3,5 m
- szerokość opaski wewnętrznej – 0,5 m
- szerokość opaski zewnętrznej – 1,0 m
- pobocza gruntowe – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 6
Przejazd WS-1
Ul. Baletowa będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 1+161,99 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp = 60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2 x 3,0 m
- pobocza gruntowe – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WD-4
Ul. Raszyńska (droga powiatowa nr 2842W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 4+458,76 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp = 60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2 x 3,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WS-5
Ul. Krasickiego (droga powiatowa nr 2843W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 5+511,19 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp = 60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WS-7
Ul. Słoneczna (droga wojewódzka nr 721) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 6+799,94 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa – G
- prędkość projektowa – Vp = 60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m
- kategoria ruchu – KR 3
Kładka KP-3b
- Kładka pieszo-rowerowa, zlokalizowana w km ok. 2+965
- Szerokość całkowita – 5,0 m
- Szerokość użytkowa – 4,5 m
Drogi obsługujące przyległy teren bez mijanek
- klasa techniczna – D, L
- prędkość projektowa Vp – 30, 40, 50 km/h
- szerokość jezdni – 5 m-7 m
- szerokość poboczy – min. 0,75 m – 1,00 m
- kategoria ruchu – KR1-3
- obciążenie – 100 kN/oś
Drogi lokalne i obsługujące przyległy teren z mijankami
- klasa techniczna – D
- prędkość projektowa Vp – 30 km/h
- szerokość jezdni – 3,5 m
- kategoria ruchu – KR1
- obciążenie – 100 kN/oś
- mijanki – w odstępach max 250 m
- długość mijanki – 25 m
- szerokość mijanki – 2 m
- skos wjazdowy – 1:2
- skos wyjazdowy – 1:2
Poniżej zamieszczamy arkusze Projektu Zagospodarowania Terenu przedłożone przez Wykonawcę w ramach dokumentacji załączonej do wniosku o wydanie decyzji ZRiD. Uprzejmie informujemy, iż ze względu na trwające postępowanie administracyjne w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, rozwiązania projektowe przedstawione na przedmiotowych arkuszach mogą jeszcze ulec zmianie. W razie pytań, prosimy o kontakt z biurem Inżyniera Kontraktu: tel. 500 288 737, e-mail: biuro.S7@suezpolska.pl