Zakres Robót, Odcinek B
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca Odcinka B zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- droga ekspresowa S-7 o nawierzchni betonowej;
- węzły drogowe: „Antoninów”, „Złotokłos”, „Tarczyn Północ”;
- Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP II - km 13+150, MOP II - km 13+150;
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich kategorii w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej;
- wykonanie remontu istniejącej drogi krajowej nr 7 od km 388+700 do km 405+300, w którego zakres wchodzi:
- odtworzenie organizacji ruchu wraz ze zmianami wynikającymi z projektu stałej organizacji ruchu opracowanego przez Wykonawcę.
- wykonanie remontu istniejącej drogi krajowej nr 7 od km 388+700 do km 405+300
Dokładny kilometraż drogi ekspresowej S-7 Odcinka B wynosi od km 6+936,10 do km 21+737,56 oraz charakteryzuje się następującymi parametrami:
- klasa techniczna - S
- prędkość projektowa Vp - 100 km/h
- ilość pasów ruchu:
- 2 x 3 x 3,5 m (od km 6+936,10 do km 6+989,00),
- 2 x 2 x 3,5 m (od km 7+172,90 do km 21+737,56) – koordynacja projektu budowy Odcinka B z projektem budowy Odcinka A, pod kątem zmiany przekroju z 2 x 3 x 3,5 na 2 x 2 x 3,5 m od km 6+989,00 do km 7+172,90
- pas dzielący wraz z opaskami, stanowiący rezerwę pod trzeci pas ruchu - min. 12 m. Na odcinku od km 6+936,10 do km 7+172,90 min. pas dzielący wraz z opaskami wyniesie min 5 m.
- szerokość opaski - 0,5 m.
- pas awaryjny - 2,5 m.
- szerokość pobocza gruntowego - 0,75 m lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
- szerokość korony drogi dla odcinka po nowym przebiegu - 32,5m (0,75 + 2,5 + 2 x 3,5 + 0,5 + 11,0 + 0,5 + 2 x 3,5 + 2,5 + 0,75) lub większa (w zależności od lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska)
- kategoria ruchu - KR 7
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
- skrajnia pionowa - 5,0 m
- pochylenie poprzeczne - 2,5 %
Pas technologiczny zostanie zaprojektowany i wybudowany wyłącznie w miejscach gdzie nie ma ciągłości dróg obsługujących przyległy teren, w celu zapewnienia dojazdu służbom utrzymującym drogę ekspresową oraz służbom ratowniczym jako dojazd awaryjny. Parametry pasa technologicznego:
- szerokość - 3 m
- pochylenie poprzeczne - 5% - 10%
- konstrukcja nawierzchni - utwardzona na całej szerokości
- skrajnia pionowa - min. 3,5 m
Wykonawca ma obowiązek tak zaprojektować geometrię drogi, przede wszystkim w miejscach newralgicznych, tj. m.in. rampy drogowe, tarcze skrzyżowań, aby uwzględniała ona możliwości techniczne jej wykonania, czyli tak aby wartości minimalne i maksymalne określone w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne.
W związku z tym, po wybudowaniu drogi ekspresowej bezwzględnie muszą być zachowane parametry techniczne zgodne z warunkami technicznymi, tj.:
- największe dodatkowe pochylenie podłużne krawędzi jezdni,
- najmniejsze dodatkowe pochylenie krawędzi jezdni na odcinku o pochyleniu poprzecznym ≤ 2% rampy drogowej,
- minimalne wymagane pochylenie ukośne jezdni, tj. 0,7%,
- największy dopuszczalny przyrost przyspieszenia dośrodkowego działającego na pojazd,
- zachowanie przy zmianie kierunku pochylenia poprzecznego jezdni, pochylenia podłużnego osi i krawędzi jezdni większego od dodatkowego pochylenia podłużnego, nie mniej niż o 0,2%.
- Na każdym pasie ruchu drogi ekspresowej należy zapewnić widoczność na zatrzymanie pojazdu przed przeszkodą na jezdni dla prędkości miarodajnej Vm=120km/h.
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Węzeł „Antoninów”
Projektowana droga gminna będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 11+605,06 i przebiegać nad drogą ekspresową.
Droga gminna (WD-9c)
- klasa-Z
- prędkość projektowa Vp-60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) - 1
- szerokość pasów ruchu –2x 3,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,0 m
- kategoria ruchu - KR 4
Węzeł „Złotokłos”
Droga powiatowa nr 2846W będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 16+229,63 i przebiegać pod drogą ekspresową.
Droga powiatowa nr 2846W (WS-14)
- klasa-Z
- prędkość projektowa Vp-60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) - 1
- szerokość pasów ruchu –2x 3,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,0 m
- kategoria ruchu - KR 4
Węzeł „Tarczyn Północ”
Droga wojewódzka nr 876 będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 21+057,83 i przebiegać nad drogą ekspresową.
Droga wojewódzka nr 876 (WD-18)
- klasa-G
- prędkość projektowa Vp-60 km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) - 1
- szerokość pasów ruchu –2x 3,5 m
- pobocza gruntowe – min. 1,25 m
- kategoria ruchu - KR 5
Przejazd WD-7a
Ul. Żwirowa (droga powiatowa nr 2840W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 8+635,83 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp=60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x 3,5 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WS-9
Ul. Gościniec (droga powiatowa nr 2839W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 11+013,13 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp=60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x 3,5 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WD-11
Ul. Szklarniowa będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 13+003,78 i przebiegać nad drogą ekspresową
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Przejazd WD-13
Ul. Łanowa będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 15+039,97 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x 2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Przejazd WD-15
Ul. Szczakowska będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 17+055,55 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x 3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Przejazd WD-16
Ul. Piaseczyńska (droga powiatowa nr 2847W) będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 18+837,26 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – Z
- prędkość projektowa – Vp=60km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1,0 m
- kategoria ruchu – KR 3
Przejazd WD-17
Ul. Długa będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 19+916,29 i przebiegać nad drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x2,75 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Przejazd WS-19
Ul. Spokojna będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km 21+362,34 i przebiegać pod drogą ekspresową.
- klasa – L
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- liczba jezdni (na drodze krzyżującej się z S) – 1
- szerokość pasów ruchu – 2x3,0 m
- szerokość pobocza gruntowego – min. 0,75 m
- kategoria ruchu – KR 2
Drogi obsługujące przyległy teren bez mijanek
- łączna orientacyjna długość ok. 5 km
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30,40 km/h
- szerokość jezdni - 5 m – 7 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m – 1,00 m
- kategoria ruchu - KR1 - 3
Drogi obsługujące przyległy teren z mijankami
- łączna orientacyjna długość ok. 0,5 km
- klasa techniczna - D
- prędkość projektowa Vp - 30 km/h
- szerokość jezdni - 3,5 m
- szerokość poboczy - min. 0,75 m
- kategoria ruchu - KR1
- mijanki - w odstępach max 250 m
- długość mijanki - 25 m
- szerokość mijanki - 2 m
- skos wjazdowy - 1:2
- skos wyjazdowy - 1:2
Poniżej zamieszczamy arkusze Projektu Zagospodarowania Terenu przedłożone przez Wykonawcę w ramach dokumentacji załączonej do wniosków o wydanie decyzji ZRiD. Uprzejmie informujemy, iż ze względu na trwające postępowanie administracyjne w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, rozwiązania projektowe przedstawione na przedmiotowych arkuszach mogą jeszcze ulec zmianie. W razie pytań, prosimy o kontakt z biurem Inżyniera Kontraktu: tel. 500 288 737, e-mail: biuro.S7@suezpolska.pl
Etap 1:
- 0141_PZT_D_Z1_02.00_Legenda
- 0141_PZT_D_Z1_01_Orientacja
- 0141_PZT_D_Z1_02.01.1_Arkusz 1.1z2
- 0141_PZT_D_Z1_02.01_Arkusz 1z2
- 0141_PZT_D_Z1_02.02.1_Arkusz 2.1z2
- 0141_PZT_D_Z1_02.02_Arkusz 2z2
Etap 2:
- 0141_PZT_02.00_Legenda
- 0141_PZT_01.00_Orientacja
- 0141_PZT_02.01_Arkusz 1z24
- 0141_PZT_02.02_Arkusz 2z24
- 0141_PZT_02.03_Arkusz 3z24
- 0141_PZT_02.04_Arkusz 4z24
- 0141_PZT_02.05_Arkusz 5z24
- 0141_PZT_02.06_Arkusz 6z24
- 0141_PZT_02.07_Arkusz 7z24
- 0141_PZT_02.08_Arkusz 8z24
- 0141_PZT_02.09_Arkusz 9z24
- 0141_PZT_02.10_Arkusz 10z24
- 0141_PZT_02.11_Arkusz 11z24
- 0141_PZT_02.12_Arkusz 12z24
- 0141_PZT_02.13.1_Arkusz 13.1
- 0141_PZT_02.14_Arkusz 14z24
- 0141_PZT_02.15_Arkusz 15z24
- 0141_PZT_02.16_Arkusz 16z24
- 0141_PZT_02.17_Arkusz 17z24
- 0141_PZT_02.18.1_Arkusz 18.1
- 0141_PZT_02.18_Arkusz 18z24
- 0141_PZT_02.19_Arkusz 19z24
- 0141_PZT_02.20_Arkusz 20z24
- 0141_PZT_02.21_Arkusz 21z24
- 0141_PZT_02.22_Arkusz 22z24
- 0141_PZT_02.23_Arkusz 23z24
- 0141_PZT_02.24_Arkusz 24z24