GDDKiA podpisała kontrakty na budowę południowego wylotu trasy S7
17 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca”.
- Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
(z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.
Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:
Zadanie A
- Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
- Długość: ok. 6,64 km
- Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
- Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
- Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
- Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa
Zadanie B
- Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
- Długość: ok. 14,8 km
- Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.
- Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
- Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
- Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
- Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
- Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km
Zadanie C
- Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
- Długość: ok. 7,9 km
- Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
- Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
- Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
- Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
- Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017r.
Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący:
Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym:
- 16 miesięcy - projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID
- 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021)
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
- w. Warszawa Lotnisko - Lesznowola - ok. 6,6 km;
- Lesznowola - Tarczyn - ok. 14,8 km;
- Tarczyn - obwodnica Grójca - ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
- węzeł Zamienie;
- węzeł Lesznowola;
- węzeł Antoninów;
- węzeł Złotokłos;
- węzeł Tarczyn Północ;
- węzeł Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Parametry techniczne:
- klasa drogi - S;
- długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);
- liczba jezdni – 2;
- przekrój normalny:
- na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;
- od węzła Lesznowola – do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).