POIS RP GDDKiA FS
Czwartek, 17/08/2017

GDDKiA podpisała kontrakty na budowę południowego wylotu trasy S7


17 sierpnia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza zostały podpisane trzy umowy na zadanie: „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca”.

Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe.  Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy  porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023
(z perspektywą do 2025 r.), który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych.

Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione.

 

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:

Zadanie A

  • Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
  • Długość: ok. 6,64 km
  • Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
  • Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Zadanie B

  • Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
  • Długość: ok. 14,8 km
  • Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.
  • Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
  • Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
  • Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km

Zadanie C

  • Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
  • Długość: ok. 7,9 km
  • Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
  • Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
  • Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową 

Nadzór inwestorski nad przebiegiem inwestycji pełni firma SAFEGE S.A.S., z którą GDDKiA podpisała umowę o wartości 15 mln zł w dniu 02.08.2017r.

 

Termin realizacji dla wszystkich zadań jest następujący:

Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym:

  • 16 miesięcy - projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID
  • 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021)

 

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:

  • w. Warszawa Lotnisko - Lesznowola - ok. 6,6 km;
  • Lesznowola - Tarczyn - ok. 14,8 km;
  • Tarczyn - obwodnica Grójca - ok. 7,9 km.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

  • węzeł Zamienie;
  • węzeł Lesznowola;
  • węzeł Antoninów;
  • węzeł Złotokłos;
  • węzeł Tarczyn Północ;
  • węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

Parametry techniczne:

  • klasa drogi - S;
  • długość – ok. 29 km (6,6 km + 14,8 km + 7,9 km);
  • liczba jezdni – 2;
  • przekrój normalny:
    • na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m;
    • od węzła Lesznowola – do końca opracowania: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12,0 m(rezerwa pod trzeci pas ruchu).

/ Zamawiający

GDDKiA Oddział w Warszawie ul. Mińska 25 03-808 Warszawa
http://www.gddkia.gov.pl

/ Inżynier Kontraktu

SAFEGE S.A.S. Polska Al. Jerozolimskie 134 02-305 Warszawa
http://www.safege.pl

/ WYKONAWCA ODC. A

POLAQUA Spółka z o. o. ul. Dworska 1, Wólka Kozodawska, 05-500 Piaseczno
http://www.polaqua.pl/

/ WYKONAWCA ODC. B

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. ul. Okólna 10, 42-400 Zawiercie
http://www.intercor.eu

/ Wykonawca ODC. C

MOTA ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. Ul. Wadowicka 8 30-415 Kraków
http://www.mota-engil-ce.eu